Povinně zveřejňované informace dle § 5 odst. 3 zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon"). Zákon o svobodném přístupu k informacím je obecně závaznou právní normou, která zajišťuje právo veřejnosti na informace, které mají k dispozici státní orgány, územní samosprávné celky a jejich orgány a veřejné instituce, jakož i další subjekty, kterým zákon svěřil rozhodování o právech, právem chráněných zájmech nebo povinnostech fyzických nebo právnických osob v oblasti veřejné správy, a to pouze v rozsahu této jejich rozhodovací činnosti. Zákon obsahuje taxativní výčet informací, které povinný subjekt musí zveřejnit. Mezi povinně zveřejňované informace se řadí i ty informace, které povinný subjekt poskytl individuálním žadatelům. Podle § 5 odst. 3 zákona povinný subjekt do 15 dnů od poskytnutí informací na žádost zveřejní tyto informace způsobem umožňujícím dálkový přístup. O informacích poskytnutých v jiné než elektronické podobě nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých informacích, postačí zveřejnit doprovodnou informaci, vyjadřující jejich obsah.

Agregátor obsahu

Zpět Poskytnutí informací k uplatnění procesních postupů vůči úředním osobám města Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, a to za rok 2022 a 2023

Předmět žádosti:
Krajský úřad Středočeského kraje obdržel dne 18. 10. 2023 žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“) ve které žadatel požaduje poskytnutí následujících informací:

Dne 9. 10. 2023 jsem podal žádost o poskytnutí informací – případy potenciálního střetu zájmů / překročení zákonných pravomocí zastupitelů města Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, kterou váš úřad vyřídil sdělením o odložení žádosti o informace s č. j.: 127557/2023/KUSK, a to s odůvodněním, že požadované informace nespadají do věcné působnosti vašeho úřadu. S tímto nesouhlasím, neboť pokud váš úřad, jakožto orgán nadřízený, rozhoduje o námitce podjatosti, pak tak zjevně jde o působnost vašeho úřadu. S ohledem ke skutečnosti, že proti zmíněnému sdělení příslušné právní předpisy nepřiznávají jakoukoliv procesní obranu, podávám žádost novou, blíže formulovanou.
Nejprve poznamenávám, že jsem žádal konkrétně o plně odůvodněná usnesení, jimiž byl vyloučen blíže neurčený okruh osob z projednávání a rozhodování ve věcech týkajících se města Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, a která byla vydána Krajským úřadem Středočeského kraje. Tato usnesení jsou vydávána vaším úřadem jako nadřízeným správním orgánem podle ust. § 178 spr. ř. S ohledem 
k předmětu mé žádosti je zjevné, že veškerá mnou vyžadovaná usnesení musel vydat váš úřad. Proto nemohu souhlasit s tvrzením, že toto nespadá do vaší věcné působnosti. Prizmatem vašeho odůvodnění by nemohl například soud vyhovět žádosti o poskytnutí informace – anonymizovaného rozsudku, který by se týkal například pana K. s tím, že se má žadatel obrátit na pana K., neboť se jej předmětný rozsudek týká. To je, jak sami jistě uznáte, naprosto absurdní.
Je mi známo, že Váš úřad vydal usnesení s č. j.: 109452/2023/KUSK-1-DOP/Nech ze dne 7. 9. 2023, kterým byl vyloučen z projednávání a rozhodování tajemník místního městského úřadu a všechny úřední osoby zařazené do MÚ Brandýs n/L. Nejsem ovšem seznámen s předmětem zmíněného usnesení včetně jeho odůvodnění. Proto tímto v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 106/1999 Sb., zákona o svobodném přístupu k informacím žádám o zaslání výše uvedeného a plně odůvodněného usnesení na uvedenou e-mailovou adresu.
V návaznosti na výše uvedené poté tímto analogicky žádám o zaslání na uvedenou e-mailovou adresu jiných, rovněž plně odůvodněných, usnesení vašeho úřadu, kterým bylo z pozice nadřízeného správního orgánu rozhodnuto o uplatnění procesních postupů vůči úředním osobám města Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, a to za rok 2022 a 2023.

Poskytnuté informace:
V souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. d) zákona InfZ, povinný subjekt poskytnul předmětné informace za dotčené odbory:

Za Odbor dopravy – příloha č. 1

Za Odbor územního plánování a stavebního řádu – příloha č. 2

Za Odbor správní a krajský živnostenský úřad – příloha č. 3 a č. 4

Informace zpracoval: Dne 01.11.2023 Odbor legislativně právní

Evidenční číslo žádosti: InfZ 249/23

Dokumenty ke stažení